ADHD

Výpověď matky 12 letého chlapce s diagnózou ADHD


Jak to bylo před implementací keto/carnivo diety:

  1. Emoční dysregulace:
    • Dítě zažívalo časté a vážné záchvaty vzteku jak doma, tak ve škole, které byly doprovázeny házením věcí, křikem, nadávkami a dokonce fyzickou agresí, například házením židlí.
    • Emoce byly nepředvídatelné, což vytvářelo atmosféru, kdy se doma "chodilo po špičkách".
  2. Smyslové přetížení:
    • Po diagnóze poruchy senzorické integrace bylo jasné, že dítě má problém s přetížením všech pěti smyslů. Zvuky, textury a prostředí mu činily velké potíže.
    • Konkrétním příkladem je problém s texturou jídla (např. odmítnutí quesadilly kvůli jediné rýžové zrníčce).
  3. Problémy s chováním:
    • Obtíže při plnění pokynů, narušování osobního prostoru druhých a významná vyhýbavost úkolům (např. odmítání čištění zubů, domácích úkolů či jiných povinností).
    • Dítě často vedlo dlouhé hádky a vzdorovalo autoritám či intervenčním opatřením.
  4. Školní obtíže:
    • Školní výsledky trpěly kvůli emočním a behaviorálním problémům, vyhýbavosti úkolům a smyslovým potížím.
    • Bylo potřeba vypracovat individuální vzdělávací plány (IEP), včetně plánů na podporu chování, logopedické terapie a ergoterapie.
    • Implementovaly se fyzické pomůcky, jako například sluchátka rušící hluk nebo časté přestávky, avšak s omezenou účinností.
  5. Rodinná dynamika:
    • Každodenní rutiny, jako příprava do školy, byly plné konfliktů a neefektivnosti.
    • Strategie, jako vizuální rozvrhy, dělení úkolů nebo systém odměn, nepřinesly dlouhodobé zlepšení.
    • Interakce v rodině byly napjaté a vedly k tomu, že se rodina roky vyhýbala společenským setkáním.
  6. Neúčinnost tradičních intervencí:
    • Navzdory pokusům o terapii, medikaci (odmítanou kvůli smyslovým problémům) a různým školním podporám byly zlepšení minimální nebo žádná.
    • Behaviorální strategie často selhávaly, protože dítě odmítalo účastnit se tréninků na regulaci emocí či behaviorálních změn.
  7. Dopad na vztahy:
    • Vztahy s vrstevníky byly ovlivněny problémy s pragmatickou komunikací, jako je obtížné chápání sociálních narážek.
    • Doma vedly časté záchvaty vzteku k křehkým vztahům a stresu pro celou rodinu.



A jaké změny se udály po úpravě stravy:

Proces přechodu:

  1. Zavedení diety:
    • Matka, která na vlastní kůži zažila zlepšení zdravotního stavu díky keto a masožravé dietě, navrhla synovi, aby dietu zkusil na 30 dní. Představila to jako společný experiment, aby respektovala jeho potřebu autonomie a vyhnula se příkazům.
    • Namísto náhlého přechodu na čistou masožravou stravu byl přechod zahájen "ketovore" jídly, která napodobovala jeho oblíbené pokrmy, ale byla v souladu s keto/masožravými pravidly.
  2. Počáteční adaptace:
    • Klíčová byla příprava náhrad oblíbených jídel:
      • Pizza kapsy: Plátky sýra, salám, klobása, malá lžička rajčatové omáčky a další plátek sýra, pečené do rozpuštění.
      • Kuřecí nugety: Vyrobené z mletého kuřecího masa, parmezánu a rozemletých vepřových škvarků místo klasického trojobalu.
      • Masozravé palačinky: Připravené z krémového sýra, vajec a hovězího proteinového izolátu, podávané s máslem.
    • Dezerty, jako šlehačka z tučné smetany s keto sladidlem, byly zařazeny, aby uspokojily jeho chuť na sladké.
  3. Postupný přechod na masožravou stravu:
    • Postupem času začal upřednostňovat jednoduché masožravé pokrmy, například:
      • Hovězí krk, vepřová plec, ribeye steaky, kuřecí stehna, hovězí burgery a Picanhu (řez hovězího masa).
    • Dobrovolně omezil sladkosti a náhražky a začal dávat přednost čistému masu s máslem a solí.
  4. Autonomie ve stravování:
    • Syn si začal sám balit obědy do školy (například klobásy z tráveného hovězího masa, sýr, salám) a nosil si jídlo i na společenské akce, aby dodržoval dietu.
    • Bez odporu odmítal nevhodná jídla, jako jsou pizza nebo chipsy, dokonce i na oslavách.

Pozorované změny:

  1. Zlepšení chování:
    • Plnění úkolů: Začal samostatně provádět činnosti, které dříve zanedbával, například uklízení svého pokoje. Bez jakéhokoliv nátlaku od rodičů uklidil a zorganizoval pokoj, vyhodil více než tucet pytlů odpadu.
    • Zodpovědnost za studium: Aktivně vyhledal pomoc s učením, například při přípravě na test z matematiky, a spolupracoval klidně a ochotně.
  2. Emoční stabilita:
    • Dříve časté výbuchy vzteku, které se objevovaly několikrát týdně, zcela ustaly.
    • Přijal řešení, jako je odložení obtížných rozhovorů na později, bez projevů hněvu.
  3. Mezilidské vztahy:
    • Rodinné interakce: Začal vyjadřovat vděčnost ("Díky, mami"), lásku ("Mám tě rád, mami") a omluvu, což nikdy dříve nedělal.
    • Společenská angažovanost: Na rodinných setkáních přestal být izolovaný a zapojil se do rozhovorů, vtipkoval a užíval si čas s příbuznými.
  4. Zvýšená samostatnost:
    • Samostatně se připravuje do školy, dochvilně přichází k autu a omlouvá se, pokud má malé zpoždění.
    • Na společenských akcích si přináší vlastní jídlo a s jistotou odmítá nevhodné pokrmy.
  5. Omezení chutí:
    • Výrazně se snížila potřeba svačin a sladkostí. Přestal toužit po keto sladkostech a konzumuje je jen zřídka.
  6. Fyzický a kognitivní růst:
    • Fyzický vývoj: Rodina si všimla jeho výrazného růstu do výšky a zlepšeného držení těla.
    • Kognitivní jasnost: Popsal, že už necítí mentální "zeď", která mu bránila plnit úkoly.

Současná dieta:

  • Hlavní složky:
    • Maso: Hovězí krk, vepřová plec, ribeye, kuřecí stehna, hovězí burgery, Picanha.
    • Tuky: Máslo a renderovaný hovězí tuk.
  • Četnost jídel:
    • Přirozeně se přizpůsobil dvěma jídlům denně a řídí se pocitem sytosti.
  • Společenská flexibilita:
    • Na společenských akcích preferuje jednoduchá jídla z masa, jako je grilované kuře nebo hovězí maso. Tradice rodinných večeří se přizpůsobily jeho stravovacím preferencím.
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky